Algemene absintdiscussie

Absint maagd vraagje

Doncock (10/09/07 om 02:07:30):

Ik heb het nooit gedronken, maar door o.a. Vincent van Gogh heeft Absint voor mij een magische uitstraling. Pernod en Ricard vind ik ranzige shit, dus vraag ik mij af of ik Absint niet beter met rust kan laten en zo dit magische beeld kan behouden.

 

Barski (10/09/07 om 07:31:16):

Beste Doncock. Je kunt beginnen met het lezen van dit forum. Dan snap je ook na een paar minuten dat je voor een absint-maagd met stip de lulligste binnenkomer hebt uitgekozen. Er is weinig magisch aan absint en als je niet van anijs houdt kun beter nooit aan absint beginnen. Het smaakt namelijk naar anijs, net als Pernod en Ricard. Jeweetwel, hetgeen jij ranzige shit noemt.

Op de indezpagina staat een handig berichtje dat nogal eens over het hoofd gezien wordt:

[color=Red]Waarschuwing: [/color]Absint is geen hallucinogene drug. Wel was het ooit in diverse landstreken het populairste aperitief onder alle lagen van de bevolking. U bent dus gewaarschuwd: echte absint zou weleens lekker kunnen zijn.

(maar dan moet je wel van anijssmaak houden)

 

radioflux (10/09/07 om 12:14:56):

Het loont inderdaad de moeite om eerst eens op een forum rond te kijken voordat je er een post plaatst. (Dat geldt voor de meeste forums.)

Aan de andere kant, Pernod en Ricard zijn ook niet mijn favorieten, en voordat ik beter wist had het woord 'absint' ook voor mij een magische klank. (En dan heb ik niet over vermeende hallucinogene eigenschappen.)

Door serieus op zoek te gaan naar de betere (!) absint is die 'magie' te vervangen door een aangename, en veel interessantere, praktische realiteit. Maar inderdaad, als je niet van anijs houdt kun je je die moeite besparen.

 

Algemene absintdiscussie